Când și cum se folosește vitamina C

Știați că:

  • unul din factorii care conduc la formarea celulitei îl reprezintă țesuturile conjunctive slabe, lucru care se datorează parțial unei producții insuficiente de colagen? Vitamina C poate ajuta în lupta împotriva celulitei, deoarece joacă un rol esențial în producerea colagenului. ( E nevoie de asemenea de coenzima Q10 și mișcare)
  • majoritatea fumătorilor suferă de deficiență de vitamina C? Pe lângă alte numeroase efecte nocive, o singură țigară poate ”consuma” o cantitate de 25-50 mg vitamina C din organism, dar fumatul poate inclusiv împiedica absorbția de vitamina C. Dacă asociem și vitamina E , Smokerade multe dintre efectele dăunătoare ale fumatului pot fi reduse.
  • Albert Szent-Gyorgyi, cercetătorul maghiar care a primit Premiul Nobel pentru izolarea vitaminei C și studierea rolului acesteia, a consumat 1000 mg vitamina C zilnic până la sfârșitul vieții – a trăit 93 ani- și ori de câte ori se îmbolnăvea creștea doza zilnică?
  • la nivel global aproximativ 47% din cazurile de anemie afectează copiii preșcolari? Vitamina C are un rol cheie în absorbția fierului, scăzând astfel șansele de apariție a anemiei la copii,
  • vitamina C împreună cu vitamina D contribuie la fixarea calciului în oase, deci la combaterea rahitismului la copii?
  • efectul antioxidant al vitaminei C o face strict necesară în combaterea și tratarea cancerului,
  • doza zilnică minimă necesară de vitamina C este de 100mg.
doza minimă zilnică de vitamina C este de 100 mg

Simptomele deficienței de vitamina C

  • sistem imunitar slăbit, creșterea incidenței infecțiilor,
  • recuperare încetinită în urma bolilor, o perioadă mai lungă până la cicatrizarea rănilor,
  • hemoragii ale gingiilor, paradontopatie, tendința de a face mai ușor abcese dentare, halitoză (respirație urât mirositoare),
  • căderea părului, piele uscată,
  • oboseală generală, scăderea capacității de concentrare, dureri musculare.

Surse de vitamina C:

  • toate vegetalele proaspete ( prin fierbere vitamina C se distruge),
  • cantități mai mari în citrice ( lămâi, portocale, lime, grapefruit), măceșe, patrunjel, cătină, polen,coacăze, ardei iune, napul crud, varza crudă,
  • boabele germinate de fasole, mazăre, soia – în Extremul Orient se consumau astfel de boabe după ce se pun în apă timp de o oră, apoi se acoperă cu o pânză care se va menține umedă timp de 2-3 zile),
  • suplimente alimentare cu vitamina C.

surse naturale de vitamina C

Cui i se recomandă suplimentarea aportului de vitamina C:

  • persoanelor care doresc să își fortifice sistemul imunitar, celor susceptibile la infecții, tuturor persoanelor în lunile reci de iarnă,
  • sportivilor care depun efort fizic intens pentru a reduce epuizarea,
  • celor care suferă de stres mental intens pentru a sprijini funcționarea normală a sistemului nervos,
  • vârstnicilor și convalescenților ,
  • fumătorilor pasivi sau activi și celor care locuiesc sau lucrează în zone cu aer poluat,
  • persoanelor anemice sau cu deficit de calciu.

18 Replies to “Când și cum se folosește vitamina C”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.