Angina

Angina (denumirea completă este angina pectoris sau angor pectoris) apare când inima primește o cantitate insuficientă de sânge sau de oxigen, ceea ce se poate manifesta ca o greață sau ca o amețeală temporară ori ca o arsură sau o durere în piept. Angina (ango = a stânge, a sufoca) nu constituie o boală în sine, ea este doar un simptom al unor probleme de bază, de obicei al bolii arteriale coronariene.

Orice factor care crește cererea de oxigen a inimii, cum ar fi exercițiul fizic sau stresul emoțional, poate declanșa o criză de angină. În mod normal, aceasta durează mai puțin de 5 minute și este puțin probabil să provoace o leziune permanentă inimii. Totuși, problemele care stau la baza crizei anginoase sunt acelea care amenință viața.

De suflet:

”Angina pectorală este o durere foarte puternică în zona inimii (centrul de energie al iubirii). … Dacă am o astfel de angină  este posibil „să pun prea mult la inimă” viața și lucrurile pe care le fac, să mă consum prea mult. ….  Inima mea suferă pentru că nu îmi exprim emoțiile” ” – Jacques Martel

Remedii:

În afara tratamentului indicat de medicul cardiolog, este esențial să recurgeți la unele modificări ale stilului de viață pentru a micșora probabilitatea apariției crizelor de angină. Sfaturile pot fi folosite și de persoanele sănătoase ca să evite ca astfel de simptome să-i necăjească vreodată.

Stăpâniți nivelul colesterolului. Împreună cu alte substanțe grase din sânge, colesterolul se acumulează lent în pereții arterelor și împiedică curgerea sângelui spre inimă.  Reducerea cantității de grăsimi saturate din dietă este una dintre cele mai eficiente metode de a ține în frâu colesterolul. Grăsimile saturate se găsesc în principal în cărnurile roșii, în unt , în brânzeturile tari și în alimentele prăjite – deci acestea trebuie evitate -. Hrăniți-vă cu pește, alegeți produse lactate cu conținut mic în grăsimi, cresteți în dietă consumul de fibre – se găsesc în cereale, legume, fructe și alte alimente obținute din plante. Concomitent cu respectarea unei diete riguroase, nivelul colesterolului poate fi mentinut cu suplimente alimentare: Cholestone, sau Super Soya Lecithin, sau Garlic Max, sau Omega 3.

Faceți cu regularitate exerciții fizice – constituie un factor important în prevenirea bolilor de inimă. Trebuie să vă formați treptat condiția fizică, începând cu plimbări scurte și crescând efortul într-o perioadă de câteva săptămâni sau chiar luni.  Medicii recomandă să faceți zilnic 20-30 de minute de exerciții.  Încercarea de a recupera duminica sau în ziua liberă toate mișcările pe care le-ați fi putut face în cursul întregii săptămâni poate să vă facă mai mult rău. După amiaza – orele 16:00 -17:00 – este momentul ideal pentru sport, deoarece dimineața poate fi un interval de timp riscant pentru cei cu angină din cauză că nivelurile  hormonilor de tipul “luptă sau fugi” – cresc în timpul nopții și scad in cursul dimineții. Nici temperatura foarte scăzută din mediul ambiant nu e benefică exercițiilor fizice deoarece poate provoca mai ușor crize de angină.

Luati mese ușoare. mesele copioase constituie un obișnuit factor declanșator al anginei, deoarece sângele dirijat spre intestin în timpul digestiei nu se mai află la dispoziția inimii – mai bine 5-6 mese ușoare pe zi decât 2-3 copioase.

Mențineți-vă o greutate corporală sănătoasă. Supraponderalii, care tind să crească în greutate pe măsură ce trec anii, pun o încărcătura incredibilă pe inimă. Excesul de greutate este asociat cu hipercolesterolemia și cu predispoziția la diabet, amândouă afectează arterele coronare și mențin riscul de criză anginoasă. Slim Formula, Nopalin sunt la îndemâna colaboratorilor Calivita international și ale prietenilor acestora care vor să evite obezitatea.

Nu vă expuneți la fum! Fumatul, chiar pasiv sau doar al unei țigări, diminuează aprovizionarea inimii cu oxigen – lipsa de oxigenare a miocardului = angina -.

Luați aspirină – nu pune capăt durerii anginoase, dar reduce riscul apariției cheagurilor de sânge care pot duce la infarct. White Wilow, extract din coaja de salcie alba e varianta pusa la dispozitie de Calivita International.

Vitamina C cu bioflavonoide și Super CoQ 10 Plus sunt antioxidanții ideali la cei predispuși la crize anginoase deoarece împiedică moleculele instabile de oxigen din sânge să deterioreze colesterolul, participă la formarea structurii țesuturilor conjunctive și protejează structura internă a vaselor de sânge.

Reduceți stresul zilnic cu ajutorul exercițiilor fizice,  schimbați-vă atitudinea, sau folosiți adaptogene – Rhodiolin , MagneZiB6.

Daca ati avut crize anginoase ușoare, sau antecesorii dumneavoastră au suferit de boli cardiace, sfaturile de mai sus vă sunt categoric de folos. Fiecare om are propriul organism, la suplimentele indicate dozele și combinațiile pot fi ajustate personalizat.

Exprimați ceea ce trăiți și învățați să va acceptați așa cum sunteți! Concentrați-vă puterea asupra părților frumoase ale vieții! 

Spor la lucru si inima puternica!

One Reply to “Angina”

  1. acum 1 an si 6 luni mi se spusese de un dr. cardiolog ca am angina pectorala si mi s-au facut ekg si tratament si aveam dureri intr-una in piept ,mai mult in partea stanga si in umarul stang ,apoi am mers la alt dr. mai tanar BRATU se numeste si sa-i dea Dumnezeu sanatate ca el mi-a spus ca nu am nimic cu inima si angina ci am ceva la plamani si mi-a spus sa fac de urgenta un examen pulmonar
    am fost la diferite policlinici si imi spuneau ca o simpla raceala,iar din temp 40 grade nu ieseam
    am fost si la spitalul tbc si tot asa mi-a spus o bronsita ,dar cand am fost printr-o cunostinta la alt spital mi-a depistat pleurezie la plamanul stang si un dr. de acolo m-a pus pe picioare ,insa mi s-a spus ca am membrana ingrosata ,nush ce inseamna asta dar ma simt mai bine insa am ajuns la seretide (spray)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.