Meniu Închide

„Cui pe cui se scoate” – chiar așa-i?

Categoric nu.

Băutura alcoolică de dimineaţă nu anulează efectele alcoolului consumat până târziu şi în cantităţi considerabile în seara anterioară, doar amână mahmureala. Necesitatea de a „trage o duşcă” înseamnă, de fapt, dependenţă de alcool.

Deci, zilele acestea, cu atâtea sărbători, musafiri, petreceri, mulţi dintre noi putem experimenta o neplăcută mahmureală.

7 căi de a combate mahmureala

Iată ce putem face ca, după o petrecere înecată în alcool,  să putem ajunge lucizi şi cu chef de muncă la serviciu:

  1. luaţi ceva pentru calmarea durerii de cap – produsele pe bază de aspirină sau ibuprofen ar putea ajuta dar irită mucoasa gastrică; paracetamolul este hepatotoxic şi poate fi periculos dacă ficatul este deja lezat de alcool. Alternativa naturală este scoarţa de salcie albă care conţine salicilat, ingredientul activ din aspirină. Sub formă de capsule este mai uşor de utilizat.
  2.  refaceţi-vă provizia de apă – alcoolul provoacă deshidratarea organismului, spun medicii nutriţionişti şi gastroenterologi. 300 ml apă înainte de culcare şi alţi 300 ml dimineaţa următoare la sculare ajută mult la eliminarea disconfortului şi reducerea durerii de cap.
  3. luaţi vitamine din complexul B – consumul de alcool duce la eliminarea acestor vitamine din organism. Cercetările arată că vitaminele B sunt valorificate mai ales când organismul este supus stresului – iar alcoolul în exces reprezintă o suprasolicitare a organelor (mai ales pentru creier şi ficat) . Sursele naturale de B-uri sunt cerealele, seminţele, ouăle, peştele. Cea mai importantă este drojdia de bere. Pentru că vitamina B este foarte labilă la temperaturi înalte, alimentele crude ( drojdia de bere şi borşul crud) rămân preferabile şi nu cele gătite. Tot ca sursă mai sigură şi mai simplă sunt şi suplimentele alimentare  cu conţinut de complex B.
  4. luaţi aminoacizi – necesari pentru buna desfăşurare a activităţii ficatului deoarece din ei se sintetizează inclusiv enzime. Suplimentele cu efect sunt Liver Aid sau Arginine Plus. Fasolea, mazărea, lintea sunt surse naturale de aminoacizi.
  5. măriți aportul de fructoză – este o formă de zahăr care ajută organismul să ardă alcoolul mai rapid. Sucul de fructe + pâine prăjită + miere = aport de fructoză.
  6. mâncaţi ceva, dar echilibrat – fără prăjeli sau prea copios, de exemplu fructe care  sunt şi sursa principală de vitamina C ( asigură respiraţia celulară). De asemenea o cantitate mică de amidon – cartofii – ajută la absorbția aminoacizilor.
  7. readuceţi la echilibru nivelurile de sodiu şi potasiu – zeama de varză acră sau supa sau ciorba de potroace de a doua zi au de fapt acest rol.
  8. beţi o cafea sau luaţi o capsulă de ginseng care au efect vasoconstrictor, contribuind la reducerea durerilor de cap.

Ideal ar fi să nu mai repetaţi experienţa.

sursa foto – internet

Posted in Alimentele - prieten sau duşman

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.