Meniu Închide

6 pași să îți găsești liniștea – puterea de acolo vine!

” Departe, cât mai departe de aici….. Să nu aud de șefi, colegi bârfitori, clienți pe care nu-i mulțumești nicicum….. Când intră în birou se uita la tine ca și cum le-ai furat portofelul… ”

Vi se pare cunoscută fraza? Sau stilul?

Vi s-a întâmplat vreodată să reacționați astfel? La serviciu să vi se pară din ce în ce mai greu, acasă să credeți că toate sunt ”în spinarea voastră”?

Există două posibilități:

  1. este într-adevăr mai greu, în cazul acesta aveți nevoie de câteva ”energizante” ca să faceți față,
  2. percepeți stresul mai accentuat decât este și vă este de folos un adaptogen și schimbarea atitudinii.

În ambele situații tot organismul suferă și, pe termen lung, tot inima va fi cea mai afectată. O minte stresată duce la o alimentație proastă, exces de grăsimi sau de dulciuri, sau dimpotrivă, inapetență care împiedică ”aprovizionarea” organismului cu substanțele nutritive necesare.  

”Stresul este schimbare, iar în sine nu este nici bun, nici rău” – Pauline Boss

Avem nevoie de puțin stres în viață, pentru că ne dă un scop, o provocare și senzația că am obținut ceva : poate vă agitați din cauza unui proiect mare sau a unui examen important, dar vă bucurați de recunoaștere, triumful vă face bine. Nocivă este lipsa echilibrului dintre ceea ce putem face și ceea ce trebuie făcut dar și atitudinea noastră – când avem convingerea că ni se cere mai mult decât ”putem duce”. Această atitudine poate avea o cauză emoțională insuficient conștientizată.

Ce se întâmplă în organismul nostru când suntem stresați

  • se deteriorează neuroni, scade memoria și capacitatea de învățare,
  • se reduce densitatea osoasă, se pierde masă musculară,
  • încetinesc procesele de vindecare de la nivelul pielii și mucoaselor,
  • se alterează funcția imunitară, infecții vechi recidivează, altele noi ne-acaparează sau se declanșează mecanisme autoimune, cancer,
  • apare un dezechilibru endocrin : suprarenalele eliberează mai mult cortizol (responsabil de reacția ”luptă sau fugi”) care determină creșterea glicemiei urmată de îngroșarea stratului de grăsime viscerală ( de pe organele din abdomen), crește nivelul de adrenalină favorizând apariția hipertensiunii arteriale și modificarea frecvenței bătăilor inimii.,
  • modifică ADN -ul celular care se manifestă prin îmbătrânire accelerată sau apariția de tumori.

STRES PRELUNGIT determina glandele suprarenale să secrete în exces CORTIZOL până când capacitatea lor de a -l secreta se prăbușește apoi scade nivelul de dehidropiandrosteron (DHEA – hormon care dă avânt, energie, crește libido-ul) . Astfel dezechilibrul hormonal se perpetuează și apare oboseala cronică, depresia.

     Pentru INVERSAREA PROCESULUI NOCIV ajută:

  • OCITOCINA, hormonul dezmierdatului, produs de glanda hipofiză, nivelul lui crește când ne ÎMBRĂȚIȘĂM,
  • ENDORFINELE se liberează când facem SPORT.

Pe măsură ce reducem stresul ne alimentăm mai înțelept, vom face mai multă mișcare, ne vom simți mai bine din toate punctele de vedere, nivelurile hormonale ”bulversate” se vor stabiliza.

Semne că suntem copleșiți de stres

  1. avem senzația că nimeni nu ne iubește, nimeni nu ne sprijină,
  2. avem insomnii sau senzația că ne trezim mai obosiți decât eram la culcare,
  3. ne e greu – nu avem chef – să facem mișcare, sau nu avem timp să facem mișcare și nici nu ne străduim să schimbăm asta (”trăiască motivul”),
  4. ne e greu să găsim puțin timp pentru noi înșine, pentru liniște, meditație etc,
  5. folosim în exces substanțe stimulante ( cafea, băuturi energizante, dulciuri) sau alcool
  6. ne simțim triști, deprimați, nimeni nu ne intră în voie, totul în jur pare sumbru sau fără rost.

Remedii antistres

  1. Pentru a fi iubiți , în primul rând trebuie să iubim. Cu toții înflorim atunci când avem relații pline de iubire și de sprijin. OFERĂ NECONDIȚIONAT ȘI UNIVERSUL TE VA RĂSPLĂTI!
  2. Pentru un somn de calitate : respectați-vă ceasul biologic, folosiți patul pentru a vă odihni, stați departe de tehnologie cel puțin 30 minute înainte de culcare, în dormitor să fie întuneric, liniște , temperatura constantă și agreabilă ( nu mai mult de 21 grade Celsius).
  3. Practicați activitatea fizică în mod regulat, să devină o obișnuință, ”un reflex condiționat”!
  4. 25-30 de minute pe zi rezervați-vă doar pentru dumneavoastră, evitați să rezolvați probleme de serviciu după anumite ore, practicați rugăciunea și recunoștința, FIȚI DOAR VOI PENTRU VOI!
  5. Tot ce e mult strică, dacă obosiți luați-vă 5 minute pauză să admirați natura sau să ațipiți dar nu exagerați cu consumul de cafea. ”In vino veritas” e valabil doar dacă nu exagerăm, altfel ne ”prăjim” creierul și ficatul.
  6. DUMNEZEU A CREAT LUMEA PERFECTĂ și pe noi ca să ne bucurăm de ea. Fiecare susur de apă, foșnet de frunză, mireasmă de floare sau fruct, asfințit sau răsărit, curcubeu sau pasăre cântătoare sunt create să ne bucure simțurile.

Suplimente utile:

Rhodiolin, MagneZiB6, CocoaBean Extract, Energy & Memory, Stress Management.

        

Posted in Trup și suflet

1 Comment

  1. Pingback:Abcese și furuncule - Camelia Florea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.