Ce ne poate ajuta când avem probleme cu stomacul?

Durerea de stomac: aproximativ 40% din populație prezintă măcar o dată pe an acest simptom. Cauza acestui disconfort poate fi: boala de reflux gastro-esofagian, gastrita, duodenita, ulcerul gastro-duodenal, alte afecțiuni (pancreatită, sindromul de colon iritabil etc). Majoritatea este reprezentată de dezechilibre la nivelul tubului digestiv, dar nu numai.

Uneori astfel de durere poate apărea cu predilecție în timpul nopții, sau după mâncare, poate fi însoțită de vărsături, poate fi ameliorată cu antiacide și întotdeauna este legată de nivelul de stres.

Uneori poate fi durere acută, alteori cronică, alteori să se producă periodic (primăvara și toamna, de exemplu), poate fi provocată doar de anumite produse / alimente sau poate fi provocată de diverși agenți patogeni: paraziți, micoze, Helicobacter Pylori etc.

cereal and three buns

„Afecțiunea care afectează stomacul se referă la „pâinea cea de toate zilele”, la latura materială și maternă a existenței mele. Știu ce muncă face stomacul meu și știu că acesta reprezintă felul meu de a digera, de a absorbi și de a integra evenimentele și stilurile din viață. Problemele de stomac apar atunci când realitatea mea cotidiană este în conflict cu dorințele și cu nevoile mele. ” – Jacques Martel

DIAGNOSTICUL ÎL VA PUNE EXCLUSIV MEDICUL.

În afară de durere, în funcție de diagnostic, mai există și alte semne și simptome.

Gastritele

Gastritele sunt boli inflamatorii ale mucoasei gastrice ce dau suferințe pe tubul digestiv și au răsunet asupra organismului. Pot fi acute sau cronice.

Gastritele acute sunt declanșate de ingestia de iritante ale mucoasei stomacului: alcool, băuturi concentrate, substanțe toxice, unele medicamente, unele alimente foarte fierbinți, unele boli infecțioase sau virale. Simptomele gastritelor acute includ: dureri gastrice, arsuri, vărsături matinale.

Gastritele cronice sunt procese inflamatoare care duc la diminuarea secrețiilor gastrice. Pot fi cauzate de alimentația nerațională cu mese neregulate și reci, supraalimentația care dilată stomacul, excesul de condimente, fumatul, tutunul, abuzul de alcool, alimentele foarte sărate sau foarte dulci, unele medicamente ( cum ar fi antiinflamatoarele). Simptomele gastritelor cronice sunt: durerea difuză epigastrică, senzația de prea plin, balonări, diaree, reflux gastric.

Din cauza deficitului de enzime, nutrienții nu se pot absorbi corespunzător și, din acest motiv, persoanele cu suferințe gastrice pot prezenta anemie.

Ulcerul

Pierderea de substanță afectând mucoasa, submucoasa și stratul muscular ale teritoriilor tubului digestiv caracterizează ulcerul. Durerea în acest caz este sub formă de ”foame dureroasă” și dispare/se ameliorează după consumul de alimente pentru ca la jumătate de oră ( dacă este la nivelul stomacului) sau la 2-3 ore( dacă este la nivelul duodenului) să reapară. Spre deosebire de gastrită, în ulcer este exces de secreție gastrică care irită mucoasa până la perforație, dacă nu se iau măsuri. Apariția lui poate fi favorizată de infecția cu HELICOBACTER PILORY.

woman lying on bed

Pentru combaterea simptomelor/suferinței recomandările sunt:

  • evitarea fumatului, alcoolului, condimentelor puternice și în exces , a meselor neregulate, a mâncărurilor neîncălzite, a afumăturilor, rântașurilor, sosurilor. De multe ori, persoana suferindă observă singură care alimente îi fac rău și care nu și își va controla dieta.
    • alimentele recomandate sunt: orez, grâu, orz, fasole verde, mazăre verde dulce, legume verzi fierte,
  • evitarea consumului de lichide reci imediat după masă;
  • evitarea consumării produselor iritante ( cafea, unele medicamente) pe stomacul gol;
  • mestecarea eficientă a alimentelor, eventual tratarea afecțiunilor stomatologice pentru a putea mesteca bine alimentele;
  • evitarea consumării alimentelor când suntem nervoși, iritați, pe fugă;
  • mese regulate, după un orar fix, dese (cam la 4 ore) și în cantități mici;
  • reducerea stresului

Fitoterapie

Din cartea „Pledoarie pentru o viață lungă” a prof. dr. Ovidiu Bojor, am aflat ce semințe și legume sunt recomandate:

close up photo of Almonds
  • migdalele dulci – uleiul gras din ele formează o peliculă protectoare pe mucoasa gastrică, reduce durerea și arsurile gastrice . Se consumă 30-35 g sâmburi zdrobiți de 2 ori pe zi.
  • cartofii – în preparate culinare ușoare sau sub formă de suc proaspăt, câte 100 ml dimineața devreme.
  • varza – cure de suc, un pahar pe zi între mese sau sub formă de salată (fără oțet)

Afirmații benefice:

Îmi acord timp pentru a aprecia fiecare moment din viața mea și stomacul meu se va comporta mai bine.

Îmi schimb așteptările în sens pozitiv: mă aștept la tot ce este mai bun în viață. Încetez să mă mai stresez și învăț să mă bucur de fiecare moment al vieții.

Accept faptul că primesc un mesaj de la corpul meu, care îmi transmite că a venit momentul să îmi descopăr calitățile, să mă apreciez la justa mea valoare și să îmi accept nevoia de iubire.

Suplimente :

ÎN CAZ DE SUFERINȚĂ ACUTĂ, ÎNSOȚITĂ DE VĂRSĂTURI CARE SĂ CONDUCĂ LA DESHIDRATARE SAU CARE SĂ SUGEREZE O EVENTUALĂ HEMORAGIE DIGESTIVĂ CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE ESTE SĂ SE APELEZE LA MEDIC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.