Durerea de cap – cauze, prevenire, combatere/ameliorare

Cefaleea sau durerea de cap reprezintă un simptom universal, comun foarte multor boli. Incidența crescută impune o examinare amănunțită din partea medicilor. De cele mai multe ori se dovedește că nu este vorba de o boală gravă, dar consecințele negative asupra calității vieții determină o reală îngrijorare.

Pentru majoritatea dintre noi, durerea de cap este o neplăcere ocazională rezolvată rapid cu câteva analgezice. Dar pentru alții, ea constituie o problemă cronică de natură să le distrugă cariera și relațiile sociale.

Statisticile medicale arată că aproape 90% dintre durerile de cap sunt clasificate drept o contracție musculară sau, cum se spune de obicei, „dureri de cap din cauza încordării”. Durerea este resimțită pretutindeni în cap. Poate fi resimțită ca o durere mocnită, ca o senzație de apăsare, sau „capul greu” sau senzația că nu este capul „limpede”. Localizările durerilor de cap mai pot fi și în spatele ochilor, tâmple, frunte, ceafă.

Cauze comune ale cefaleei:

  • stresul, tensiunea nervoasă, anxietatea sau depresia,
  • sinuzita frontală,
  • migrena – o formă de cefalee care afectează mai ales femeile și poate fi invalidantă. Durerea are caracter pulsatil, care se manifestă pe o parte a capului și care se poate agrava dacă persoana afectată își continuă activitatea. Este însoțită uneori și de alte simptome:
    • greață, vărsături, diaree,
    • sensibilitate crescută la zgomot, lumină sau mirosuri
  • spondiloza cervicală,
  • tensiunea oculară,
  • probleme ale vezicii biliare – așa zisa „fiere leneșă”, sau inflamarea ei (colecistită) – cu Digestive Enzymes după fiecare masă evităm consecințele neplăcute ale nefuncționării optime al vezicii biliare,
  • factorii de mediu, cum ar fi o atmosferă poluată sau o lumină slabă.

Cauze ocazionale ale cefaleei:

abstract painting
  • orice boală febrilă acută (cauză care este însoțită de obicei și de alte simptome) ,
  • iatrogene – adică din cauza unor medicamente,
  • deshidratarea,
  • lipsa de substanțe nutritive în mușchi, în vasele de sânge, în nervi:
    • hipoglicemie,
    • anemie,
  • parazitoze ,
  • oboseală în exces, de exemplu când nu dormim suficient,
  • consumul excesiv de alcool,
  • nevralgia de trigemen , sfenopalatin și occipital ,
  • probleme ale vaselor de sânge de la nivel cerebral,
  • după lovituri în zona capului,
  • migrena legată de menstruație (la 10 – 14% dintre femei ) – Vital Woman + Rhodiolin + C300 Plus + Evening Primrose Oil echilibrează hormonal și pot ajuta la reducerea frecvenței unor astfel de migrene.

Cauze rare ale cefaleei

  • cefaleea tip cluster – adică dureri de cap grupate, afectează cu preponderență bărbații. Se manifestă în jurul sau în spatele unui ochi. Are cauză necunoscută, dar se bănuiește că ar fi ori de natură hormonală, ori genetică. S-a constatat o legătură între durerile de cap grupate și hormonul masculin numit testosteron. Fumătorii înrăiți pot avea, de asemenea, astfel de dureri.
  • tumori cerebrale – este însoțită de obicei și de alte simptome, inclusiv tulburări neurologice (probleme de echilibru, de memorie etc),
  • abcese intracraniene,
  • hemoragii intracerebrale – în acest caz durerea de cap apare brusc, „ca o explozie în cap”,
  • intoxicația cu monoxid de carbon,
  • hipertensiunea arterială severă.

Cauze psihosomatice

Ca de obicei, îmi este de foarte mare ajutor Jacques Martel: „ Dacă am anumite dificultăți sau afecțiuni la cap, este important să mă întreb dacă trăiesc un conflict legat de gândurile mele, de viața mea spirituală, de dezvoltarea mea personală sau de o realitate pe care nu vreau să o abordez.”

Durerea de cap apare des atunci când încerc prea tare, pe plan mental, să îndeplinesc ceva sau când sunt obsedat de ceea ce se întâmplă sau sunt neliniștit pentru ceea ce mă așteaptă în viitor. Trăiesc multă ezitare, anxietate și am multe griji. Sau pot reacționa la o presiune puternică, exercitată de anumite situații sau de evenimentele exterioare. ”

„Durerea de cap poate proveni și din negarea emoțiilor și a gândurilor mele, pe care le consider deplasate sau necorespunzătoare valorilor mele: fie nu am curajul să le exprim, fie nu le ascult pur și simplu, deoarece sunt prea rațional, intelectualizez tot ceea ce trăiesc. ”

Prevenirea durerilor de cap

O dietă sănătoasă reduce incidența durerilor de cap, sporește rezistența la infecții, îmbunătățește starea mușchilor, a nervilor și a vaselor de sânge. Mâncați la timp (să evitați variațiile de glicemie) dar nu prea sărat, sau prea dulce. Descoperiți ce alimente v-ar putea declanșa durerea de cap – unele persoane ar trebui să evite laptele, cârnații, carnea de porc procesată, salamurile.

Aveți grijă să vă hidratați suficient – 30 ml/kg corp de apă alcalină.

Schimbați ceea ce este necesar în mediu sau în propriile obiceiuri:

boy in blue white and red plaid button up shirt smiling
  • răspundeți pozitiv la stres:
    • respirația profundă este un extraordinar calmant al încordării
    • încercați să reduceți semnele încordării: dinți încleștați, pumnii strânși, încordarea umerilor – categoric această atitudine va declanșa ulterior o durere de cap,
    • puteți să vă ajutați cu #boostUp ca să faceți față solicitărilor,
  • evitați fumatul, alcoolul,
  • evitați expunerea prelungită la ecranul calculatorului sau televizorului,
  • umeziți aerul uscat cu ajutorul plantelor sau cu un umidificator,
  • ajustați unghiurile și nivelurile iluminatului ambiental,
  • faceți exerciții fizice ,
  • odihniți-vă suficient, dar aveți grijă să respectați regula celor 3 de 8: 8 ore muncă, 8 ore somn, 8 ore odihnă pasivă/relaxare,
  • evitați parfumurile prea puternice, zgomotul excesiv, lumina prea puternică sau prea strălucitoare,
  • stați cu spatele drept – postura gârbovită face ca mușchii cefei să se contracte și să declanșeze o durere de cap,
  • nu exagerați cu consumul de cofeină – 2 cești pe zi sunt mai mult decât suficiente,
  • RÂDEȚI MAI DES ȘI MAI SINCER! „Râsul e ca ştergătorul de parbriz: nu opreşte ploaia, dar îţi permite să îţi vezi de drum.” – Jeanne Wasbro

Îndepărtarea durerilor de cap

Fitoterapie – faceți un ceai din care să beți până la 3 căni pe zi. Puteți folosi una sau o combinație din următoarele plante: passiflora, rozmarin, salvie, crețușcă, valeriană, mușețel.

Aromaterapie – Unele uleiuri parfumate pot micșora durerea și tensiunea: cele de levănțică, măghiran și mușețel. Altele pot îndepărta congestia: cele de eucalipt, mentă, oregano. Se folosesc prin adăugarea lor în apa de baie sau în uleiul de masaj sau în apa fierbinte destinată inhalației.

Aplicați alternativ comprese reci sau calde pe ceafă sau pe frunte.

Țineți un creion între dinți, dar nu-l mușcați – vă obligă să vă relaxați și să vă amuzați ducînd la potolirea durerii de cap.

Purtați o bandeletă pe cap – ușurează durerea deoarece reduce fluxul sanguin spre pielea capului și diminuează senzațiile de pulsație și de bubuituri în urechi tipice migrenei.

Apelați la cineva să vă facă un masaj, sau încercați să vă masați mușchii încordați de la nivelul umerilor, gâtului, cefei și al pielii capului, al frunții și al tâmplelor.

Utilizți BIOHARMONEX – care vă va regla vibrația pentru însănătoșire.

Suplimente alimentare recomandate:

În funcție de cauza favorizantă sau declanșatoare pot fi folosite unul sau mai multe dintre aceste suplimente:

  • ne adaptăm la stres cu: Rhodiolin, Stress Management, MagneZiB6, #boostUp, Burn One,
  • combatem febra și inflamațiile (inclusiv pe cele din spondiloza cervicală sau colecistite) cu: White Willow, Curcuma Pro, Pure Yucca, Omega 3.
  • curățăm periodic limfa cu Spirulina Chlorella, sau Pure Yucca, sau Liquid Chlorophyll sau Detox Patch, sau Nopalin.
  • păstrăm sănătatea ficatului cu Liver Aid , #partyUp, Cell XC,
  • susținem funcționarea aparatului cardio-vascular și imunitar cu C 1000 Plus, sau Liquid C, coenzima Q10, Omega 3, Garlic Max
  • CREIERUL VA FI CEL MAI „ALINTAT”
  • oxigenăm corespunzător țesuturile cu Oxy Max sau Low Deuterium Oxy Crystal.

Este necesar să apelați urgent la medic dacă durerea de cap:

  • se instalează brusc și este foarte puternică,
  • se înrăutățește ca intensitate sau vă trezește din somn,
  • se accentuează când vă aplicați în față
  • se asociază cu urticarie, fotofobie, vărsături inexplicabile și febră
  • își modifică localizarea
  • este însoțită de tulburări neurologice – amorțirea, amețeala, vedere încețoșată, pierderea memoriei sau a echilibrului sau a capacității de a vorbi
  • coincide cu alte probleme medicale (anemie marcată, hipertensiune sau hipotensiune, diabet etc)
woman wearing white crew-neck top standing on green grass field

ÎNVĂȚ SĂ AJUNG LA UN ECHILIBRU ÎNTRE INTELECTUL MEU ȘI EMOȚIILE MELE. – afirmație benefică pentru evitarea și combaterea durerilor de cap.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.