Meniu Închide

Insomnia

„Somnul este un fenomen fiziologic natural, dar este și un comportament învățat.” (Michael Stevenson – psiholog)

Cantitatea și calitatea somnului pot fi afectate de vârstă,  activitate, sex, starea de sănătate și factorii de mediu.

Adultul mediu doarme între 6-8 ore pe noapte. Femeile au mai multe probleme de somn decât bărbații, iar tulburările de somn se intensifică o dată cu vârsta.

Pe lângă alimente, aer și apă, somnul este o nevoie fiziologică vitală pentru supraviețuirea omului și critică pentru existența acestuia. O lipsă cronică de somn reduce performantele fizice și intelectuale din timpul zilei și poate genera anxietate, depresie sau alte probleme.

Tipuri de probleme de somn:

  • Greutatea de a adormi este adesea cauzată de faptul că nu ne putem opri gândurile și grijile care ne umblă prin minte. Deseori este de vina anxietatea, sau o emoție puternică, ca o furie, care nu a fost rezolvată în timpul zilei. Și emoțiile anticipative pot îngreuna adormitul. Printre cauzele fizice se numără indigestia, nervozitatea picioarelor și agitația produsă de alcool.
  • Trezitul  devreme dimineața și incapacitatea de a readormi poate fi un simptom de depresie și/sau anxietate. Poate să apară și după consumul exagerat  de alcool și cofeină.
  • Melatonina este sintetizată la nivel epifizar, în condiţiile în care intensitatea luminii scade, pornind de la serotonină, o substanţă neurotransmiţătoare. Are rol important în aşa-numitul ritm nictemeral, adică alternanţa periodică somn-stare de veghe. Scăderea intensităţii luminii naturale stimulează sinteza sa, acest lucru asigurând odihna fiziologică. Acest fapt este deosebit de important, deoarece, în timpul stării de veghe, în organism se acumulează cantităţi importante de substanţe toxice, care pot fi eliminate doar în timpul somnului, corespunzător bioritmului fiecăruia.  Scăderea cantității de melatonină este mai evidentă la vârstnici și la persoanele care lucrează în ture și poate fi  una dintre cauzele tulburărilor de somn.

Igiena somnului

Este modul de a va reorganiza programul zilnic și a crea astfel condiții propice somnului:

  • un pat confortabil;
  • temperatura acceptabila – 18-19 grade Celsius, întuneric și liniște;
  • cu 1-2 ore înainte de somn, nu fumați, nu beți alcool, nu consumați alimente greu digerabile;
  • încercați să vă culcați și să vă treziți zilnic la aceleași ore;

Dacă acestea nu vă ajută să aveți un somn odihnitor, sau programul nu vă permite să respectați indicațiile anterioare, depistăm cauza somnului ineficient și o tratăm.

Combaterea cauzelor care au determinat insomnia:

Reducerea stresului este esențiala pentru a evita oboseala consecutiva insomniei – se poate apela la Rhodiolin, extract de rhodiola rosea, sau   MagneZiB6, sau Stress Management.

Diminuăm până la eliminare consumul de tutun folosind Smokerade, compus din următoarele substanțe active: extractul de ardei roșu Cayenne – care ameliorează simptomele tipice ale aparatului respirator și protejează celulele în vederea producerii de energie; acidul elagic din fructe – care se găseşte în concentraţia cea mai mare în zmeură şi are efect detoxifiant şi protector celular; antioxidanţii – vitaminele C şi E, microelementele zinc, seleniu şi polifenolii din ceaiul verde – care acţionează sinergic, protejând vasele sanguine, plămânii, inima, stomacul, vezica urinară şi hemoglobina faţă de substanţele nocive.

Ne asigurăm că vom avea o digestie ușoara folosind în timpul meselor Digestive Enzymes – complex de enzime naturale, cea mai importanta fiind papaina, echivalentul vegetal al pepsinei produse de organismul uman – sau Papaya Plus

Susținerea activității ficatului cu Liver Aid sau Arginine Plus contribuie de asemenea la reglarea somnului.

În loc de somnifere de sinteză: 

Un supliment alimentar cu conţinut de melatonină poate fi de un real folos. CaliVita International ne pune la dispoziție, în afara produselor amintite mai sus, Melatonin în doua variante -capsule de 1 mg sau de 3 mg.

Există numeroase studii care dovedesc și capacitatea activităţii antioxidante a melatoninei. După cum se ştie, antioxidanţii sunt substanţe capabile să reducă, să neutralizeze şi să prevină leziunile provocate în organism de către radicalii liberi formaţi în urma unor procese de oxidare. Radicalii liberi astfel formaţi atacă membrana celulară, putând leza chiar şi acidul deoxiribonucleic, cu posibilitatea de a declanşa un proces cancerigen. Numeroase cercetări  de laborator au demonstrat că melatonina este un antioxidant mai puternic chiar decât alte substanţe binecunoscute pentru activităţile lor antioxidante, cum ar fi vitamina E, beta-carotenul şi vitamina C. Prin proprietăţile sale antioxidante, melatonina neutralizează radicalii liberi, stimulează enzimele antioxidative, creşte eficienţa fosforilării oxidative la nivel mitocondrial, reduce dispersia electronilor (prin aceasta scade generarea de noi radicali liberi) şi  creşte eficienţa altor antioxidanţi.  De asemenea, cercetările au demonstrat că melatonina este capabilă să îmbunătăţească funcţiile sistemului imunitar. Se pare că poate neutraliza efectele negative pe care le exercită stresul, medicamentele şi infecţiile asupra sistemului imunitar.

Combinată cu un preparat cu calciu – Strong Bones sau Calcium Magnesium Plus  care se vor administra seara – succesul melatoninei este garantat. Și din acest motiv o cană de lapte cald seara ne ajută să dormim.

Concluzii:

Somnul insuficient pe termen scurt duce la degradarea treptată și cumulativă a performanţelor intelectuale, atenţiei şi comportamentului. În acelaşi timp creşte timpul de reacţie la evenimente, se reduce vigilenţa, gândirea devine înceată şi confuză şi creşte durata rezolvării problemelor.

Somnul insuficient pe termen lung generează şi agravează problemele de sănătate, scurtând astfel speranţa de viaţa.

Pentru fiecare problemă, natura ne-a lăsat si remediul, sa-l folosim!

Posted in Inedit

5 Comments

  1. Pingback:Abcese și furuncule - Camelia Florea

  2. Camelia Florea

    Cum îţi poate fi de folos Rhodiolin şi MagneZi B6?
    Rhodiolin este un preparat pe bază de Rhodiola Rosea, o plantă adaptogenă, pe care organismul o foloseşte numai în cantitatea în care are nevoie.
    Rhodiolin îmbunătăţeşte concentrarea şi creşte nivelul de energie, nu este un antidepresiv, nu provoacă dependenţă şi poate fi consumat fără probleme, întrucât acţionează blând asupra organismului.
    MagneZi B6 conţine o combinaţie extrem de eficientă de magneziu, zinc şi vitamina B6. Ingredientele active te ajută să fii mai relaxat, să tratezi cu calm situaţiile neprevăzute, să fii concentrat şi să te odihneşti mai bine noaptea.
    https://cameliaflorea.calivita.ro/products

  3. Pingback:„Exprimaţi-vă într-un mod creator!” plus încă 11 căi de combatere a depresiei - Camelia Florea

    • Camelia Florea

      Dacă veți dormi bine, veți fi odihnit și mai puțin nervos. Rhodiolin și MagneZiB6 au și efect antidepresiv. Când spuneți că este scump, la ce vă referiți? Doar dumneavoastră și numai dumneavoastră puteți alege calea spre însănătoșire. Articolul de față este doar o sugestie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.