Meniu Închide

„Exprimaţi-vă într-un mod creator!” plus încă 11 căi de combatere a depresiei

„Exprimaţi-vă într-un mod creator!” – este primul sfat pe care medicii îl recomandă în cazul unei depresii.

După unii autori,  depresia este cauzată de mânia în faţa ideii că nu ai dreptul să îţi îndeplineşti dorinţele.

Fiecare dintre noi s-a simţit la un moment dat abătut.

Dar nu toţi ne-am străduit să scăpăm de starea de disconfort şi de tristeţe – semn că am căzut pradă depresiei.

„Să avem o serie de emoţii şi sentimente depresive din când în când, pentru scurte perioade, este absolut normal. ” explică psihiatrul Bernard Vittone.

Când „avem parte” de o pierdere semnificativă – eșecul unei căsnicii, doliu, eșec profesional – aceste sentimente depresive sunt mai greu de depășit. Unii dintre noi își revin după astfel de încercări, alții nu. Ce anume face diferența?

Apariția stărilor depresive în absența unor evenimente negative  impune consult și tratament de specialitate.

Statistic femeile sunt mai dispuse la depresii decât bărbații, se presupune că la aceasta contribuie și modificările hormonale.

Semnele depresiei

  • dificultăți până la incapacitatea de munci sau de a îndeplini sarcinile cotidiene,
  • dezinteres față de activități odinioară agreabile,
  • dificultăți în comunicarea cu persoanele apropiate,
  • insomnii sau somn ineficient, oboseală permanentă, tulburări de memorie și de concentrare,
  • consum excesiv de „stimulente” ( cafea, țigări, alcool,  energizante ) sau medicamente
  • tulburări de apetit alimentar ( ori este excesiv ori este anorexie),
  • lipsă de încredere în sine și de interes pentru propria înfățișare,
  • sentiment difuz de vinovăție, dificultăți sau chiar incapacitate de a lua decizii.

Cauzele depresiei

  • o predispoziție genetică și / sau biochimică de a avea dispoziții fluctuante sau de depresie – după unii autori această predispoziție ține de educație, obiceiurile și convingerile familiei;
  • dereglări hormonale care pot duce la depresia premenstruală,  sau cea postnatală;
  • experiențe traumatizante ineficient gestionate, în copilărie, în adolescență, când „nu sunt” sau cred că nu sunt susținut de nimeni, când e nevoie să mă definesc sau să mă redefinesc, când trebuie să îmi stabilesc valorile și prioritățile și există o disonanță între „adevărul meu” și „adevărul celor din jurul meu”.
  • o sensibilitate alimentară, intoleranță la anumite alimente, disbioză – floră saprofită insuficientă la nivelul tubului digestiv, asociată cu tulburări de digestie, de tranzit intestinal -,
  • sensibilitatea la insuficiența luminii solare în timpul iernii și / sau meteosensibilitatea – stări depresive influențate de starea vremii.

Metode de combatere

Depresia se traduce prin devalorizare și culpabilitate, care mă rod în interior, două elemente fără de care nu există depresie. Imediat ce rezolv unul dintre cele două elemente, voi ieși din depresie. ” – Jacques Martel

  1. Informați-vă asupra depresiei, dacă e nevoie cereți ajutor specializat! „Educația vă ajută să înțelegeți că nu sunteți singurul în această situație și că starea prin care treceți este de fapt una foarte des întâlnită” – Edward Hallowell, medic psihiatru.
  2. Exprimați-vă într-un mod creator! Opusul deprimării este exprimarea. Eliberați-vă sentimentele prin artă, muzică sau prin altă activitate creatoare. S-ar putea ca în interiorul dumneavoastră să fie un inventator căruia nu i-ați dat voie să iasă la iveală.
  3. Ieșiți din casă, faceți mișcare, întâlniți-vă cu prietenii! Orice vă poate îndepărta de staționarea într-un loc, având ca singur companion gândurile dumneavoastră vă poate fi de mare ajutor. Mergeți la spectacole, la tot ce v-ar putea produce o bucurie, v-ar putea aduce un zâmbet sau v-ar face să râdeți – fericirea este contagioasă. Toate acestea au rostul de a întreține circulația neurotransmițătorilor din creier, cum ar fi serotonina, care conferă bună dispoziție.
  4. Luați lucrurile așa cum sunt! Acceptarea stării în care vă aflați vă va ajuta să treceți de ea. Aveți răbdare cu propria persoană. „Accept să îmi acord un răgaz în viață. Privesc cu detașare ceea ce mi se întâmplă și accept să văd care sunt lecțiile pe care le am de învățat. Îmi concentrez atenția pe prioritățile mele și îmi dau seama de faptul că viața îmi oferă multe cadouri. Îmi acord momente frumoase, timp pentru odihnă, pentru a-mi regăsi resursele. Astfel devin stăpân pe viața mea și am energia necesară pentru a-mi duce la capăt proiectele” – Jacques Martel
  5. Respectați o ordine bine stabilită! Alternarea odihnei cu activitatea duce la vindecare prin simpla restaurare a ritmului firesc al organismului. Mergeți la culcare la aceeași oră și sculați-vă la aceeași oră. 
  6. Fiți optimist! Chiar dacă inițial aveți îndoieli, atitudinea dumneavoastră are toate șansele să se transforme într-o profeție simplă. Modul în care gândim ne afectează direct dispoziția sufletească.
  7. Nu luați decizii pe loc ! Când aveți moralul scăzut este nevoie de mai mult timp pentru a se cristaliza o decizie.
  8. Descoperiți-vă latura spirituală, gândiți-vă la lucruri bune, faceți fapte bune, practicați recunoștința! Cercetările au demonstrat că rugăciunile, citirea unor pasaje înălțătoare, participarea la slujbele religioase poate îmbunătăți moralul. Faceți o listă cu lucrurile bune din viața dumneavoastră, lucruri pentru care merită să fiți recunoscător. Când ajutați pe cineva deja se întrevede un motiv de recunoștință: mulțumiți divinității că aveți cunoștințele și puterea de a-i ajuta pe alții, asta însemnând că aveți deja un rost pe lume. 
  9. Urmați o dietă sănătoasă, bogată în nutrienți care să optimizeze funcționarea creierului! Legumele cu frunze verde închis, nuci, alune, semințe, zarzavaturi, dar și carne, pește, lactate, ouă, cereale integrale, fructele proaspete au rolul de a asigura nutrienții necesari pentru o activitate normală a creierului : acid folic, calciu, fier, magneziu, potasiu, vitamina B6, zinc, vitamina C, inozină. Acestea stimulează producerea serotoninei, a enzimelor necesare activității neuronale, cresc descărcarea de energie din neuroni, ceea ce poate preveni depresia.
  10. Evitați alcoolul, tutunul, drogurile, excesul de cafea – acestea doar simulează starea de bine și mai dau și dependență.
  11. Există suplimente alimentare care vă pot fi întotdeauna de ajutor dacă nu reușiți să vă alimentați corect sau dacă digestia dumneavoastră nu este cea mai bună:
    • AC Zymes, sau Acidophillus, sau AC Zymes Plus, sau ProbioBalance – probiotice, refac flora saprofită, ajută la funcționarea normală a tubului digestiv;
    • Stress Management – sursă de vitamine din grupul B , utile în funcționarea corespunzătoare a creierului;
    • Energy & Memory oferă energia de care depresivii au atâta nevoie;
    • MagneZiB6 – complex care energizează dar reduce iritabilitatea;
    • Panax Ginseng – hrănește creierul, foarte bun antioxidant;
    • Rhodiolin – echilibrează nivelul de serotonină și funcționarea glandelor endocrine;
    • Omega 3 – neurotrofic, cardiotonic, fluidizant sanguin, scade colesterolul.
  12. Îngrijiți-vă înfățișarea! Cumpărați-vă haine care să vi se potrivească și în care să vă simțiți bine! Începeți din exterior și treptat veți ajunge la „miezul problemei” și o veți putea rezolva. 

„Încrederea în sine generează încrederea în ceilalți, poți atunci să te întorci spre ei și spre lume, să te deschizi spre ea cu luciditate și discernământ” – Marie Haddou

Posted in terapii complementare și alternative

1 Comment

  1. Camelia Florea

    Aici https://cameliaflorea.calivita.ro/products sunt niște super promoții la produsele recomandate! Până joi, două flacoane de Rhodiolin aduc un MagneZiB6 gratuit, iar până la sfârșitul lunii puteți beneficia de reducere de preț la combinațiile: Energy&Memory + Omega 3 concentrate, sau Rhodiolin + AC Zymes , sau Stress Management + Acidophillus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.