Stres

Cu totii avem nevoie de o anumita cantitate se stres pentru a supravietui, iar in doze moderate, stresul poate fi sanatos, chiar placut. Insa acest prag poate fi depasit. Definit ca „reactie adversa pe care indivizii o au in fata tensiunii excesive sau a altor tipuri de solicitari la care sunt supusi”, stresul este resimtit ca fiind legat in primul rand de munca depusa.

Insa nu numai munca e factor de stres. Printre alte cauze ale stresului se numara:

  • schimbarea circumstantelor sociale ca, de pilda, decesul partenerului, schimbarea locului de munca sau divortul;
  • presiunea de a se conforma unui anumit tip de comportament, in special cand acesta este impotriva inclinatiilor persoanei;
  • conflictul intr-o relatie sau faptul de a nu fi evaluat corect sau pretuit de ceilalti;
  • lipsa sprijinului, insuficienta timpului liber sau chiar a timpului in care cei din jur sa isi indrepte atentia asupra persoanei respective;
  • probleme financiare, somajul sau contactul foarte limitat cu alti oameni.

Printre simptomele stresului se numara pierdera poftei de mancare sau mancatul compulsiv, somnul neregulat, iritabilitatea continua sau aparitia unor simptome fizice precum eczeme, astm, psoriazis, sindromul de colon iritabil, migrene si ulcere stomacale.

Insa stresul nu are numai parti rele, el este o forta pe care o puteti pune sa lucreze in folosul dumneavoastra. Nu trebuie sa fugiti de el si nu trebuie sa mergeti la un curs de management al stresului pentru a invata cum sa-i faceti fata. Trebuie sa luptati cu el, am sa va sugerez cateva tehnici incepand cu articolul de maine, si treptat il veti invinge.

P.S. Articolul meu, „Societatea, incotro?” e dovada ca stresul m-a marcat. Am inceput sa caut metode de a-l contracara si vreau sa vi le impartasesc si dumneavoastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.