Meniu Închide

Din inimă,pentru inima dumneavoastră! – 6 întrebări și mai multe răspunsuri

Motto: ” Adevărul este că puteți să vă întineriți inima și să o faceți mai puternică” – Dr Steven Masley

Dușmanul nr 1 al inimii și vaselor noastre sanguine suntem noi înșine prin stilul de viață adoptat. Suferința lor se poate transforma în boli propriu-zise pentru care trebuie să apelăm la cardiolog și, în unele cazuri, la neurolog,

Michel Odoul e de părere că problemele circulatorii ( ale inimii și vaselor de sânge) ne arată că avem dificultăți în a lăsa viața să circule liber prin noi și că nu știm să ne manifestăm bucuria de a trăi ( iubirea față de viață) sau poate nu o simțim deloc, că lipsește echilibrul dintre emoțiile noastre și manifestarea lor fie ele pozitive sau negative.

Ceea ce un om crede și manifestă prin actele și cuvintele sale se va manifesta mai devreme sau mai târziu în evoluția vieții / sănătății sale.

Dar, pentru a ști ce anume ne aduce sănătatea să vedem ce anume produce îmbolnăvirea pentru a putea evita sau combate.

Când inima și vasele noastre de sânge sunt în suferință manifestările sunt sub formă de :

  • ANGINA – presiune la nivelul pieptului, greutate la respirație (dispnee), disconfort la nivelul gâtului și brațului stâng. Simptomele semnifică o scădere a aportului de sânge către inimă, ceea ce cauzează ischemie – cantitate insuficientă de oxigen în țesuturi.
  • INFARCTUL MIOCARDIC – apare ca o consecință a anginei persistente, dacă privarea de oxigen a celulelor inimii durează mai mult de 30 minute.
  • ATACUL ISCHEMIC TRANZITOR – scăderea aportului de sânge, respectiv de oxigen, la nivelul creierului, Manifestările includ: senzația de amorțeală sau slăbiciune într-o parte a corpului, tulburări de vedere, de vorbire, de echilibru.
  • ACCIDENTUL VASCULAR CEREBRAL – apare ca o consecință a prelungirii atacului ischemic la mai mult de 24 de ore, fapt ce duce la moartea celulelor cerebrale afectate.

Sunt diagnostice grave, se impune obligatoriu intervenția rapidă a unui medic deoarece evoluția lor poate fi invalidantă, uneori chiar fatală.

Nu credeți că cel mai bine ar fi să prevenim apariția acestor boli? Asta înseamnă să combatem apariția PLĂCII ARTERIALE – un strat fin de material grăsos care se depozitează în interiorul arterelor.

Factorii de risc, cei care favorizează aceste afecțiuni sunt:

  • nivelul crescut de colesterol – îl reglăm prin alimentație și controlul stresului;
  • inflamația – o putem reduce cu suplimente alimentare – recomandările medicului să fie o primă opțiune;
  • diabetul, obezitatea – alimentația, mișcarea și sfatul nutriționistului contează cel mai mult;
  • hipertensiunea arterială – sănătatea vaselor de sânge, a rinichilor și a glandelor endocrine este esențială în menținerea tensiunii arteriale normale;
  • fumatul – există suplimente și terapii energetice care să limiteze efectele nocive;
  • istoricul familial – ce nu putem schimba, acceptăm și încercăm să menținem echilibrul fizic și psihic în viața noastră;
  • inactivitatea care poate favoriza inclusiv diabetul, obezitatea, inflamația etc.

Păstrarea sau recuperarea sănătății aparatului cardiovascular depinde de răspunsurile pe care ni le dăm când ne punem următoarele întrebări:

  1. Ce parte din noi înșine detestăm , nelăsând viața să o hrănească?
  2. Ce aspect al vieții noastre respingem?
  3. Ce traumatism emoțional ne-a determinat să nu ne bucurăm de viață și iubire?
  4. De ce anume ne este teamă și ne determină tendința de a distorsiona răspunsul la bucurie sau necaz?
  5. Cum prevenim formarea plăcii arteriale?
  6. Dacă s-a depus deja placă în artere, cum o reducem?

La primele 4 întrebări e aparent mai dificil să găsim răspunsurile, pentru ultimile 2 am apelat la cartea ”Programul de 30 de zile pentru o inimă mai puternică” a doctorului Steven Masley.

Schimbarea stilului de viață în așa fel ca să devină benefic sănătății noastre presupune:

  • introduceți în alimentație 5 categorii de alimente care au rol în vindecarea inimii: fibre, grăsimi sănătoase, proteine slabe, băuturi benefice, arome/condimente – le voi etala pe îndelete în articolul de peste 2 zile;
  • începeți să faceți exerciții fizice care vă întăresc inima și arterele – peste 5 zile am să vă povestesc despre cele mai utile exerciții;
  • învățați să gestionați mai bine stresul – aici ne sunt de folos și exercițiile fizice, tehnici de relaxare, dar și suplimente adaptogene. Cred că la capitolul acesta sunt necesare răspunsurile la primele 4 întrebări;
  • urmați un plan de suplimente adaptat pentru voi și benefic inimii voastre care să conțină acizi grași OMEGA 3, bioflavonoide, coenzima Q10 și alți antioxidanți

”Numai cu inima poți vedea cu adevărat ceea ce este invizibil pentru ochi.” Antoine de Saint-Exupery De aceea merită să avem grijă de inima noastră!

Posted in Aparat cardiovascular, Inedit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.