Ai tensiunea arterială normală? Dacă nu, află de ce și ce poți face să o reglezi! – partea a II-a

Hipertensiunea arterială

Valorile mai mari decât 145/85 mmHg sunt considerate anormale și definesc HIPERTENSIUNEA.

Hipertensiunea arterială apare ca un simptom în bolile cardiovasculare, ale rinichilor, în tulburări endocrine (dereglări ale tiroidei, ale glandelor suprarenale), în menopauză / andropauză, în intoxicația cu plumb etc. sau poate constitui o boală independentă – boala hipertensivă.

Pierderea elasticității vaselor prin diferite procese patologice (depunere de grăsimi sau minerale pe pereții vaselor de sânge, „îmbătrânirea” țesuturilor) au ca rezultat urcarea tensiunii maxime și scăderea tensiunii minime.

O alimentație corectă ajută la menținerea tensiunii normale

Factori care cresc riscul de apariție a hipertensiunii:

  • supraponderabilitatea / obezitatea
  • consumul crescut de sare și scăzut de fructe și legume
  • sedentarismul
  • abuzul de alcool, cafea, tutun
  • tulburările de somn
  • afecțiuni endocrine (hipertiroidism de exemplu)
  • afecțiuni metabolice (diabet, dislipidemie)
  • tulburări neurovegetative (atacuri de panică)
  • vârsta peste 65 de ani (adică instalarea menopauzei la femei, respectiv andropauzei la bărbați)
  • ereditatea – dacă există în familie rude hipertensive

„..sunt o persoană care acumulează, pe o perioadă lungă de timp, gânduri și emoții, care nu sunt exprimate; sunt de multe ori hipersensibil și mă controlez greu. ” … „Dorința mea de a controla totul și de a rezolva situațiile din viața mea, determină creșterea tensiunii, care poate deveni incontrolabilă.” …. „Creierul este cel care comandă tensiunea nervoasă și inima este cea care dă ritmul și încălzește sângele: împreună, reglează tensiunea. ” …. „Trebuie să fiu cel mai bun, performant, să-mi folosesc la maximum capacitățile. Dacă nu reușesc să fiu atât de bun cât îmi doresc, atât pe plan fizic , cât și pe plan intelectual, presiunea și tensiunea vor fi enorme.”

Întotdeauna diagnosticul și tratamentul de bază îl va stabili medicul.

Consecințe ale hipertensiunii:

Când organismul este supus unor valori mari ale tensiunii arteriale, crește riscul pentru apariția și a altor dezechilibre cum ar fi: boli de inimă , poate chiar infarct; tulburări de ritm cardiac – palpitații; modificări ale arterelor (arterite sau anevrisme); boli ale rinichilor; boli neurologice (accident vascular cerebral, vertij, demență etc)

Simptomele hipertensiunii: hipertensiunea este o boală „silențioasă”, deoarece nu provoacă nici un simptom ani sau chiar decenii. Totuși, pot să apară:

  • dureri de cap, uneori mai importante dimineața, amețeli, vâjâieli în urechi, senzația de „presiune”,
  • sângerări nazale, sau agravarea unor sângerări fiziologice (menstruații mai abundente),
  • apariția de puncte luminoase sau negre în câmpul vizual.

Recomandări:

  • străduiți-vă să păstrați sau să ajungeți la greutatea normală, având grijă la alimentație în primul rând – mâncați mai puține calorii decât ardeți, mențineți orarul meselor, reduceți consumul de alimente bogate în grăsimi, renunțați la dulciuri și împrieteniți-vă cu fructele și legumele,
  • faceți zilnic exerciții fizice – minim 5 ore pe săptămână se vor concretiza în evoluție evidentă spre bine a stării de sănătate , vă ajută să reduceți greutatea, să reduceți stresul,
  • renunțați la țigări sau măcar aveți grijă să consumați antioxidanți care să reducă efectele devastatoare pe care fumatul le are asupra organismului : vitamina E + C 300 Plus.
  • evitați consumul de sare în exces, deoarece sodiul reține apa, deci crește volumul de sânge și predispune la creșterea tensiunii. În concluzie: murăturile, carnea și peștele sărat, preparatele care au adaos de conservanți pot face mai mult rău decât bine.
  • asigurați-vă nivel corespunzător de potasiu – o persoană cu hipertensiune are nevoie de un surplus de 2 g de potasiu zilnic (echivalentul a 5 banane) -,
  • stăpâniți-vă stresul – Rhodiolin sau MagneZiB6 ajută foarte mult la îndeplinirea acestui obiectiv , de asemenea și uleiurile organice esențiale pentru uz extern,
  • luați, pe lângă tratamentul indicat de medic, suplimente :
    • Garlic Max – s-a dovedit că usturoiul ajută la scăderea tensiunii, a colesterolului dar și a glicemiei
    • omega 3 – diminuează riscul formării de cheaguri, reduce inflamația, este sursă de energie pentru mușchiul cardiac, ajută la reducerea colesterolului, împiedică formarea de ateroame (depunerea de grăsimi pe pereții vaselor de sânge)
    • coenzima Q10 – îmbunătățește furnizarea de energie către celulele mușchiului cardiac. La persoanele hipertensive, necesarul de coenzima Q10 este de 100 mg zilnic.
    • Resveratrol – protejează pereții vaselor de sânge de radicalii liberi (toxine)
  • evitați consumul de alcool
  • aveți grijă de valorile colesterolului deoarece acesta duce la îngustarea arterelor, la reducerea flexibilității lor. Consumul crescut de fibre, reducerea aportului de grăsimi și dulciuri pot face ca nivelul colesterolului să scadă semnificativ. Cholestone, Super Soya Lecithin pot fi de asemenea utile.
  • tratați sau stabilizați afecțiunile care pot menține tensiunea mare.

„Învăț să am încredere în mine. Accept faptul că nu mai am nevoie de această presiune pentru a mă simți viu. Mă accept așa cum sunt și recunosc faptul că, sunt o ființă unică.”

Schimbarea stilului de viață și a convingerilor poate fi întotdeauna de ajutor pentru menținerea tensiunii arteriale în limite normale.

N.B. Textele încadrate în fundal colorat sunt din cartea „Marele dicționar al bolilor și afecțiunilor” scrisă de Jacques Martel.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.